Trabzon

Akçaabat Akpınar'daki Otobüs Kazasında kim Suçlu

Akçaabat Akpınar otobüs kazası Trabzon Büyükşehir Belediye Otobüsü 04/05/2023 Tarihinde Akçaabat Akpınar Mahallesinden

Abone Ol

Akçaabat Akpınar otobüs kazası Trabzon Büyükşehir Belediyesi Otobüsü  Akçaabat Akpınar'dan yolcularını aldıktan sonra Akçaabat istikametine 04/05/2023Tarihinde hareket etti. Ancak  Akçaabat Dörtyol  Mevkiinde araç kaza yaparak 6  kişi hayatını kaybetti, çok sayıda da ağır yaralı  var.

Kazanın ardından Akçaabat Cumhuriyet Başsavcılığı  kaza ile  ilgili başlattığı  soruşturma  neticesinde Akçaabat  12/05 /2023 Tarihinde Akçaabat'ta bilir kişi raporunda  Aracın  arka  tekerlerinin  frenlerinin yapılmadığından , Araca kapasiteden fazla yolcu bindiğinden, ön tekerlerin balatalarının aşındığından  kaza meydana geldiği  belirlendi. Bunun üzerine Akçaabat Cumhuriyet Savcısı  kazada Gazeteci Salih Zengin'e  biz  daha   güvenli ve kafalarda soru işareti kalmasın diye 4 Farklı  bilir kişiden  yeniden bilir  kişi raporu istedik.

2. Bilir Kişi raporunda da ; Aracın  daha önceden  bir kaç defa kronik fren arızası olduğundan, Fren  kompresörünün istenilen  frenleme basıncını Sağlamaması,  Arka tekerlerdeki fren sisteminin tutmadığı, Ön tekerlerde bulunan Fren  balatalarının  aşınmış  işlemini yitirmiş olmaması,  Ayakta  aşırı yolcu olmasından  ve oturan yolcuların  Emniyet kemerlerinin olmamasından  kazanın gerçekleştiği raporu tutuldu.

3 .Bilir Kişi Raporu ADALET BAKANLIĞI Adli Tıp Kurumu Başkanlığı  raporunda da İş Güvenliği Uzmanı ve Trafik Bilirkişisi heyet tarafından düzenlenen 26.07.2023 tarihli bilirkişi heyet raporu incelenmiş, söz konusu raporun iş güvenliği unsurları da dikkate alınarak düzenlenmiş olduğu anlaşılmakla, raporun sonuç bölümünde; 'Dosya konusu olayın, 5510 sayılı Sosyal Sigortalar Kanununa göre şoför Adem BAYRAKTAR yönünden iş kazası olduğu, yolcular yönünden 3. şahsa zarar verme olduğu, İşveren Trabzon Ulaşım ProjeTurizm İnşaat Taahhüt Müşavirlik Hizmetleri Telekominikasyon Sanayi ve Ticaret A.Ş. Yetkilisi (şirket müdürü/İşveren/İşveren vekili)'nin olayın meydana gelmesinde 1. dereceden asli kusurlu olduğu, otobüslerin arızaların giderildiği onarımlarınm yapıldığı kademenin Birim Amiri/Müdürü'nün olayın meydana gelmesinde 1. dereceden asli kusurlu olduğu, şoför Adem BAYRAKTAR'ın olayın meydana gelmesinde 2. DERECEDEN TALİ KUSURLU olduğu, olayla ilgili başka bir kimsenin kusurunun olmadığı' kanaati belirtilmiştir.

Akçaabat Akpınar'daki  Otobüs  Kazasında  kim Suçlu

Bilinen Otobüs Kazasında  Gazeteci Salih Zengin, yaptığı açıklamasında " Ben otobüs kazasında  otobüsün en ön koltuğunda oturuyordum. Kazada en ağır yaralılardan birisiyim ve kazada Eşim Ayşe Zengin Hayatını kaybetti. Düzenlenen bilir kişi raporlarını  hepsini okudum. Düzenlenen raporla otobüste yaşadıklarım her nedense hiç bir birini tutmuyor.  Raporlarda  Aracın arka frenlerinin tutmadığı ve ön frenlerinin de  aşınma sonucu işlemini yitirdiğini  yazıyorlar. Ben hem bir gazeteci olarak  ve bir vatandaş olarak  Türkiye'de Bilir kişi ve Hukukçularına   sormak istiyorum Aracın kalkış noktasından kaza yerine kadar olan yol  güzergahı  dik rampa  ve keskin viraj  yukarıdaki  dik ve daha tehlikeli virajlarda  bu aracın arka frenleri tutmasa veya  ön fren balatalarının aşınmış olması halinde   bu dik ve keskin virajlarda bu aracın frenleri tuttu da kaza yerinde  neden tutmadı.  Bu konuyu aydınlığa kavuşturmak için  kaza anının  görüntülerini   yayınlama  gereği duydum. Görüntülerde  kim  kusurlu kim kusursuz  açık olarak ortadadır. Kararı Türk  halkı versin  ve Hukukçular versin" dedi.

 2. Tali Kusurlu Şoför mü  yoksa Belediye  yetkilileri mi!

Aracın Şoförü Adem Bayraktar İfadesinde  kullanıyor  ben aracın fren sisteminin arızalı olduğunu  amirlerime bildirdim. Amirlerimde bana aracı yavaş yavaş getir dediğini söylüyor.  Şimdi  kamera kayıtlarında  izleyeceksiniz  Fren sistemi arızalı olan bir aracın  Şoförü  aracın Fren sisteminin sıkıntılı olduğunu bildiği halde  Kalkış noktasından kaza yerine kadar  keskin viraj ve dik rampalarda  aracı 3 vites  ve ya dördüncü vites  kaza anında  da 3 vitesten boşa atarak 2'ye takmaya  bile çaba göstermeyen  şoför  nasıl 2. tali kusurlu oluyor  anlamak mümkün değil.