Akçaabat Akpınar otobüs kazası Trabzon Büyükşehir Belediyesi Otobüsü Akçaabat Akpınar'dan yolcularını aldıktan sonra Akçaabat istikametine 04/05/2023Tarihinde hareket etti. Ancak Akçaabat Dörtyol Mevkiinde araç kaza yaparak 6 kişi hayatını kaybetti, çok sayıda da ağır yaralı var.
Kazanın ardından Akçaabat Cumhuriyet Başsavcılığı kaza ile ilgili başlattığı soruşturma neticesinde Akçaabat 12/05 /2023 Tarihinde Akçaabat'ta bilir kişi raporunda Aracın arka tekerlerinin frenlerinin yapılmadığından , Araca kapasiteden fazla yolcu bindiğinden, ön tekerlerin balatalarının aşındığından kaza meydana geldiği belirlendi. Bunun üzerine Akçaabat Cumhuriyet Savcısı kazada Gazeteci Salih Zengin'e biz daha güvenli ve kafalarda soru işareti kalmasın diye 4 Farklı bilir kişiden yeniden bilir kişi raporu istedik.
2. Bilir Kişi raporunda da ; Aracın daha önceden bir kaç defa kronik fren arızası olduğundan, Fren kompresörünün istenilen frenleme basıncını Sağlamaması, Arka tekerlerdeki fren sisteminin tutmadığı, Ön tekerlerde bulunan Fren balatalarının aşınmış işlemini yitirmiş olmaması, Ayakta aşırı yolcu olmasından ve oturan yolcuların Emniyet kemerlerinin olmamasından kazanın gerçekleştiği raporu tutuldu.
3 .Bilir Kişi Raporu ADALET BAKANLIĞI Adli Tıp Kurumu Başkanlığı raporunda da İş Güvenliği Uzmanı ve Trafik Bilirkişisi heyet tarafından düzenlenen 26.07.2023 tarihli bilirkişi heyet raporu incelenmiş, söz konusu raporun iş güvenliği unsurları da dikkate alınarak düzenlenmiş olduğu anlaşılmakla, raporun sonuç bölümünde; 'Dosya konusu olayın, 5510 sayılı Sosyal Sigortalar Kanununa göre şoför Adem BAYRAKTAR yönünden iş kazası olduğu, yolcular yönünden 3. şahsa zarar verme olduğu, İşveren Trabzon Ulaşım ProjeTurizm İnşaat Taahhüt Müşavirlik Hizmetleri Telekominikasyon Sanayi ve Ticaret A.Ş. Yetkilisi (şirket müdürü/İşveren/İşveren vekili)'nin olayın meydana gelmesinde 1. dereceden asli kusurlu olduğu, otobüslerin arızaların giderildiği onarımlarınm yapıldığı kademenin Birim Amiri/Müdürü'nün olayın meydana gelmesinde 1. dereceden asli kusurlu olduğu, şoför Adem BAYRAKTAR'ın olayın meydana gelmesinde 2. DERECEDEN TALİ KUSURLU olduğu, olayla ilgili başka bir kimsenin kusurunun olmadığı' kanaati belirtilmiştir.
Akçaabat Akpınar'daki Otobüs Kazasında kim Suçlu
Bilinen Otobüs Kazasında Gazeteci Salih Zengin, yaptığı açıklamasında " Ben otobüs kazasında otobüsün en ön koltuğunda oturuyordum. Kazada en ağır yaralılardan birisiyim ve kazada Eşim Ayşe Zengin Hayatını kaybetti. Düzenlenen bilir kişi raporlarını hepsini okudum. Düzenlenen raporla otobüste yaşadıklarım her nedense hiç bir birini tutmuyor. Raporlarda Aracın arka frenlerinin tutmadığı ve ön frenlerinin de aşınma sonucu işlemini yitirdiğini yazıyorlar. Ben hem bir gazeteci olarak ve bir vatandaş olarak Türkiye'de Bilir kişi ve Hukukçularına sormak istiyorum Aracın kalkış noktasından kaza yerine kadar olan yol güzergahı dik rampa ve keskin viraj yukarıdaki dik ve daha tehlikeli virajlarda bu aracın arka frenleri tutmasa veya ön fren balatalarının aşınmış olması halinde bu dik ve keskin virajlarda bu aracın frenleri tuttu da kaza yerinde neden tutmadı. Bu konuyu aydınlığa kavuşturmak için kaza anının görüntülerini yayınlama gereği duydum. Görüntülerde kim kusurlu kim kusursuz açık olarak ortadadır. Kararı Türk halkı versin ve Hukukçular versin" dedi.
2. Tali Kusurlu Şoför mü yoksa Belediye yetkilileri mi!
Aracın Şoförü Adem Bayraktar İfadesinde kullanıyor ben aracın fren sisteminin arızalı olduğunu amirlerime bildirdim. Amirlerimde bana aracı yavaş yavaş getir dediğini söylüyor. Şimdi kamera kayıtlarında izleyeceksiniz Fren sistemi arızalı olan bir aracın Şoförü aracın Fren sisteminin sıkıntılı olduğunu bildiği halde Kalkış noktasından kaza yerine kadar keskin viraj ve dik rampalarda aracı 3 vites ve ya dördüncü vites kaza anında da 3 vitesten boşa atarak 2'ye takmaya bile çaba göstermeyen şoför nasıl 2. tali kusurlu oluyor anlamak mümkün değil.